18 januari 2012

Hoe ik mijn nagels doe



Vandaag ga ik jullie vertellen hoe ik mijn nagels doe. Dus hoe ik ze verzorg en lak.
Dit doe ik met een kit van Trind. Trind is een nagelverzorgingmerk. Deze kit heb ik voor Sinterklaas gekregen. Het bestaat uit, een nagellak remover, een handcreme, een nail buffer en een nail hardener.

Veel plezier met lezen!




Als eerste ontvet ik mijn nagels met een nagellak remover. Deze is van Trind, zoals ik al zei. Het is een nagellak remover zonder aceton, ik heb dat altijd want dat droogt je nagels niet zo uit. En ik vind deze ook erg fijn, het maakt mijn nagels ook wat sterker. Ik koop vanaf nu elke keer een wat duurdere want die zijn toch beter voor je nagels kwam ik laatst achter.


Dan vijl ik mijn nagels in vorm en buff ik ze. De nail buffer is ook van Trind, zoals je kan zien. En mijn glasvijl weet ik eigenlijk niet waar die vandaan komt.


Dus als eerste buff ik mijn nagels. Hierdoor worden ze glad en gaan ze glanzen. Dit doe ik één keer per maand anders beschadig je de nagels teveel.


Dan vijl ik mijn nagels in vorm. Dat doe ik met een glasvijl, want daar worden je nagels sterker van. Ik vijl in één richting om mijn nagels nog sterker te maken. En niet het bovenste laagje van de nagel te beschadigen.


Dan lak ik mijn nagels met een nail hardener. Deze is ook van Trind. Ik vind deze erg fijn. Want ik heb ook wel andere hardeners geprobeerd, maar als de lak dan opgedroogd is, is de glans er ook af. Bij deze is dat niet zo. Om ze extra sterk te maken, doe ik twee weken lang elke avond een nieuw laagje op. En haal ik de oude er weer af. Hierdoor worden ze nog sterker.

Soms doe ik ook nog een kleurtje op mijn nagels en gebruik ik de hardener als base coat. Maar ik laat mijn nagels meestal met rust. Ik lak ze alleen in een kleurtje als ik een feestje heb ofzo.


Als alles opgedroogd is gebruik ik een hand creme. Toevallig zat deze ook bij de kit. Maar je kan elke andere hand creme gebruiken. Dit maakt je handen extra zacht en soms je nagels ook nog iets sterker.

Ook gebruik ik na het handen wassen altijd een handcreme. Dat vind ik extra fijn, want dan trekt de creme nog sneller in je handen.

Bedankt voor het lezen! <3

1 opmerking: